Brink's verzorgt voor het merendeel van de Intratuin vestigingen al vele jaren het geldtransport, de geldverwerking en het wisselgeld. 'Toen ik hier in 2008 kwam, was er al heel lang een samenwerking met Brink's', vertelt Ramon Masselink, manager klantenservice en facilitair. 'Ik weet dus niet beter. Eerlijk gezegd zijn geldtransport, en het leveren van wisselgeld ook services waar ik eigenlijk helemaal niet over na wil denken. Het moet vanzelf gaan, je wilt echt ontzorgd worden. En dat doet Brink's bij ons dus al heel lang heel goed.'

Intratuin groeit en wij groeien met hen mee

Intratuin is een soft franchiseformule, met gezamenlijke inkoop en een verkoopformule.. Op dit moment zijn er 65 vestigingen, waarvan 52 in Nederland, 3 in België en 10 in Duitsland. Intratuin Duiven bestaat al zo'n 30 jaar en is met ruim 28.000 m2 de grootste vestiging.

'Het is onze ambitie om onze positie in de markt vast te houden en daar waar mogelijk uit te breiden', licht Ramon toe. 'De coronaperiode heeft duidelijk laten zien waar onze sterktes liggen, maar ook wat onze zwaktes zijn. Toen we geen mensen in de winkel mochten ontvangen, belden klanten voor een plantje. Maar we hebben tientallen verschillende plantjes en het bleek lastig om daar telefonisch uit te komen met klanten. Dus we moeten een heel goede site met goede omschrijvingen en foto's hebben. Dat zijn we aan het verbeteren.'

De juiste mensen op de juiste plek

'Wij binden klanten aan ons door ons ruime assortiment en kwaliteit. Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die bij ons komen voor advies en informatie en dan online bij een concurrent kopen. Dat voorkom je door de juiste mensen op de juiste plek te hebben. Dat is onze uitdaging. Als mensen door gemotiveerd en goed personeel geholpen worden, die weten waar ze over praten, vergroot dat de kans dat ze het toch bij ons kopen. Dat zien we echt terug.'

Dat geldt natuurlijk ook voor het personeel van Brink's. 'Het zijn onze verdiensten, het is ons geld. We willen dus zeker weten dat we met een partner samenwerken, waarmee we geen gedoe krijgen. Of dat als er toch een keer iets misgaat of iets niet duidelijk is, dat dat gewoon goed wordt opgelost. Dat is tot nu toe altijd gebeurd. De bereikbaarheid is goed en de communicatie duidelijk.'

onze ervaring met Brink's is al jaren positief. We zijn heel tevreden over de dienstverlening.

Snel, correct en direct

'Wij hebben hier bijvoorbeeld een kluis met een tijdslot. Het is een paar keer gebeurd dat het geld niet snel genoeg uit die kluis gehaald werd, waardoor het alarm afging in onze hele winkel van bijna 30.000 m2. Dat was vervelend, omdat onze klanten niet wisten wat er gebeurde en schrokken. Ik nam dan contact op met de Customer Service Desk van Brink's. Dat contact was snel, correct en direct en de oplossing was er ook. Ik heb begrepen dat er nu extra informatie over onze specifieke kluis gedeeld wordt met de medewerkers van Brink's. We hebben tot nu toe in ieder geval niet meer gehad dat het alarm afgaat. En als ik een keer iets niet begrijp over de bedragen, wordt dat ook snel opgepakt en neemt de administratieve afdeling contact met me op. Ook daar komen we altijd op een goede manier uit.'

'Ik kan het dus eigenlijk gewoon heel kort en krachtig zeggen: onze ervaring met Brink's is al jaren positief. We zijn heel tevreden over de dienstverlening.'